Sat, Feb 18, 2017

Don't Believe These Four False Conspiracy Theories About Donald Trump

admin

No Comments

Tags: Whats The Daily

1. A bot didn’t write Trump’s inaugural address

1. A bot didn't write Trump's inaugural address

Chip Somodevilla / Getty Images

Six days after Donald Trump’s inauguration, a blogger calling himself Kumar published an explosive claim: Parts of the president’s inaugural address were lifted from a “content creation tool” called Articoolo, which uses bots to generate blocks of text.

Kumar reached out to BuzzFeed News with XML files to show that passages from two other Trump speeches were also first generated by Articoolo’s software.

BuzzFeed News found no evidence that Trump’s words originated in any articles produced by Articoolo. As for the blogger, Kumar Khan, he appears to be not a real person but rather the creation of Articoolo’s CEO himself, hiding behind a fake screen name.

Read more here.

2. The picture of the solider with the “nuclear football” wasn’t a security breach

2. The picture of the solider with the "nuclear football" wasn’t a security breach

Mark Wilson / Getty Images

A member of Trump’s Mar-a-Lago club, Richard DeAgazio, wrote two Facebook posts last week about interacting with the president and his staff.

In one post, DeAgazio showed two photos of a soldier — one which showed his face — whose job it is to carry a briefcase, known as “the football,” anywhere the president travels. The football holds attack plans, ways for the president to communicate to the Pentagon, and other key information that are for the president’s eyes only in the event of a nuclear attack.

Showing the face of the soldier wasn’t illegal or against protocol but rather in bad form, a senior defense official told BuzzFeed News. The football carrier travels everywhere the president goes and often ends up in the background of photographs.

Read more here.

3. Cambridge Analytica’s “behavioral tools” didn’t help land Trump in the White House

3. Cambridge Analytica's "behavioral tools" didn't help land Trump in the White House

Alexander Nix is a director at SCL Group and CEO of its subsidiary, Cambridge Analytica, which worked on President Trump’s campaign

Bryan Bedder / Getty Images

Consulting firm Cambridge Analytica has said that it used “behavioral communication” techniques helped land Trump in the White House.

Last December, a Swiss publication called Das Magazin credited Cambridge Analytica — which advised Trump’s campaign — with having “turned the world upside down” on Election Day, raising concerns that the firm used sophisticated psychological tools to manipulate voters.

Readers shared the article more than 350,000 times, according to analytics service BuzzSumo. With it, conspiracy theories gave the firm almost unlimited power to control our lives with what one critic called a “weaponized AI propaganda machine.”

But interviews with 13 former employees, campaign staffers, and executives at other Republican consulting firms who have seen Cambridge Analytica’s work suggest that its psychological approach was not actually used by the Trump campaign and, furthermore, the company has never provided evidence that it even works.

The firm’s CEO Alexander Nix claimed that on a single day during the campaign, the firm tested more than 175,000 different Facebook ad variations based on personality types. Gary Coby, who ran digital advertising for the Trump campaign, took to Twitter to call it a “100% Lie” and “total rubbish.”

Read more here.

4. Trump didn’t convince the Chinese government to accept his trademark case by agreeing to accept the “One China” policy

4. Trump didn't convince the Chinese government to accept his trademark case by agreeing to accept the "One China" policy

Sean Rayford / Getty Images

A Chinese government body formalized a decision to accept Trump’s trademark on his name for construction services this week. Several people were quick to suggest Trump had convinced the Chinese government to rule in his favor during a phone call with Chinese President Xi Jinping on February 8.

Posts alleging that Trump convinced the Chinese government to switch positions on Trump’s trademark case by agreeing to accept the “One China” policy — the principle that the US recognizes Beijing, and not Taipei, as the Chinese capital — were shared thousands of times on Twitter last week.

But, China’s Trademark Office voted in Trump’s favor in September 2016. In November, the agency said that Trump’s registration for the trademark would be formally put into place in three months time. Then, on Feb. 14, the Trademark Office announced that Trump had won the trademark.

That’s not to say that Trump’s trademark applications in China are not a potential conflict of interest — Chinese courts and regulatory bodies are not independent of the ruling Communist Party, and they are vulnerable to political pressure.

Read more here.


Read More: Don’t Believe These Four False Conspiracy Theories About Donald Trump via Trending News

Leave a Reply